historia
Przedmioty
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA KRYTERIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY Z HISTORII PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA KRYTERIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY Z HISTORII Uczeń otrzymuje ocenę: CELUJĄCĄ jeżeli: - posiada wiedzę wykraczającą poza program nauczania; - potrafi samodzielnie dotrzeć do różnych informacji i źródeł oraz w oparciu o nie rozszerzyć swą wiedzę historyczną; - biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych; - aktywnie uczestniczy w procesie lekcyjnym; jest inicjatorem rozwiązywania problemów i zadań; - odnosi sukcesy w pozaszkolnych konkursach historycznych / humanistycznych. BARDZO DOBRĄ jeżeli: - opanował w pełni zakres wiadomości przewidziany programem nauczania; - wykazuje się aktywnością w czasie lekcji; - chętnie uczestniczy w dyskusjach i pracach zespołowo-grupowych; - sprawnie korzysta ze wskazanych przez nauczyciela źródeł informacji; - sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, samodzielnie rozwiązuje problemy i zadania, posługując się nabytymi umiejętnościami; - wypowiedzi ucznia są samodzielne, poprawne pod względem merytorycznym i językowym; - zna i rozumie podstawowe pojęcia historyczne i poprawnie się nimi posługuje; - wzorowo prowadzi zeszyt przedmiotowy, zawsze ma odrobione zadania domowe; - bierze udział w konkursach historycznych / humanistycznych. DOBRĄ jeżeli: - opanował materiał programowy w stopniu zadowalającym; - systematycznie przygotowuje się do lekcji; - jest aktywny w czasie lekcji; - często uczestniczy w dyskusji i pracach zespołowych; - potrafi korzystać ze wskazanych przez nauczyciela w czasie lekcji źródeł informacji; - podstawowe zadania i problemy rozwiązuje samodzielnie, w przypadku zadań trudniejszych pod kierunkiem nauczyciela; - poprawnie prowadzi zeszyt przedmiotowy. DOSTATECZNĄ jeżeli: - opanował materiał programowy w stopniu poprawnym; - w czasie lekcji wykazuje się aktywnością w stopniu zadowalającym; - rzadko uczestniczy w dyskusji i pracach zespołowych; - czasami poprawnie formułuje wnioski; - wykonuje typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim poziomie trudności; - potrafi pod kierunkiem nauczyciela skorzystać z podstawowych źródeł informacji. DOPUSZCZAJĄCA jeżeli: - opanował podstawowe wiadomości i umiejętności przewidzianych w podstawie programowej; - wykazuje niewielką aktywność na lekcjach; - konstruuje krótkie dwu-, trzy-zdaniowe odpowiedzi; - nie formułuje własnych wniosków; - samodzielnie rozwiązuje typowe zadania, trudniejsze wykonuje przy wyraźnej pomocy nauczyciela. NIEDOSTATECZNĄ jeżeli: - nie opanował treści zawartych w podstawie programowej; - nie potrafi wykonać prostych poleceń wymagających zastosowania podstawowej wiedzy; - nie wykonuje zadań realizowanych przez zespół klasowy, jest bierny, nie przejawia zainteresowania treściami przedmiotu ani chęci przyswajania wiadomości i współpracy z nauczycielem; - nie potrafi odtworzyć istotnych elementów materiału opracowywanego na lekcjach; - nie posiada zeszytu przedmiotowego. | ||